donderdag 11 februari 2010

Sfeervol consuminderen...

Ik ben opgegroeid in een gezin waarin we al heel vroeg werden geleerd dat we bewust moesten omgaan met geld.

Nu ik op mijzelf woon moet ik meer dan ooit over mijn uitgaven nadenken, uitspattingen zoals laatst, de stofjes en de kettingen kan ik mij nu niet meer veroorloven.
Ik ben nog geen achtien (nog 16 dagen) en krijg dus nog geen studiefinanciering, ik doe het nu met zakgeld, 12,50 euro de week. Daar ben ik mijn ouders oneindig dankbaar voor, ze betalen mijn studie ook al. Soms voel ik mij daar wel erg schuldig over, ze betalen alles voor mij.. Nu heb ik gelukkig dat een beetje los kunnen laten en kan ik me nu dus op mijn eigen budgettering gaan letten.

Voor wat extra inkomsten ga ik binnenkort een aantal dingen op marktplaats zetten. Voor degene onder jullie die interesse hebben zal ik binnenkort ook een fotopost plaatsen.

Gelukkig heb ik tussendoor nog tijd gehad om wat leuke sfeerhoekjes te maken. Zoals je ziet heb ik alles witgeverfd, het was allemaal van dat donkerbruine hout. Dit is veel frisser en meer in mijn stijl. Alles wat er eigenlijk staat heb ik gevonden, gekregen of van markten en kringlopen. Ook heeft mijn vader alles geverfd en/of opgeknapt.Dankuwel papa!!

Ik hoop dat ik ondanks dat ik nu ook ga consuminderen toch nog wel bezig kan zijn met mijn huisje...Ik sta open voor tips.
Liefs Liselot.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Gezellig dat je reageert!!